sunnuntai 11. elokuuta 2013

Rajasaaressa


Päivä oli kaunis ja mamma oli taas mutissut vähän takakireenä mun energiatasostani. Mä kuvailisin mun nykyistä energiatasoani iloisen innokkaaksi. Mutta kuten muistatte, mamma ei ole koskaan oikein osannut nauttia mun iloisen innokkaasta luonteenpiirteestäni. Mamma haluaa, että innostus on hyvin kohdennettua vain ja ainostaan hänen sitä pyytäessään.

No, niin tai näin, mulla on ollut vähän tytöt mielessä ja muutenkin mä olen alkanut vähän miettimään, miksi ihmeessä mun pitäisi tuoda lelut takaisin mammalle, jos se kerran heittää ne pois. Se kuka ekana ehtii lelun luo, saa pitää sen. Ja voi pojat, kuinka mun lempparipallo vinkuukaan. Se saa mut melkein ekstaasiin, eikä siinä silloin paljon mamman huutelut paina.

No joka tapauksessa, mamma sanoi iskälle tiukasti, että nyt tähän pelleilyyn on tultava loppu. Koira autoon ja tuo turha hösellys on purettava pois.


Ja minne me päädyttiin? Rajasaareen, mun lempparipaikkaan. Pojat, jos tietäisitte, kuinka paljon hajuja siellä on! Mamma ei kuitenkaan ollut yhtä myötämielinen kuin iskä. Iskä aina odottaa, että ehdin sniffata ruohotupsut ja merkata ne huolellisesti. Mamma vain paineli eteenpäin kauhealla vauhdilla iskä mukanaan. Eihän mun auttanut kuin hölkätä perään, sillä laumalla oli selvä päämäärä johonkin.


Ja vau! Naisia rannan täydeltä, oli kuin olisi paratiisiin tullut. Mä ehdin vetää pari kunnon kierrosta, kun mamma lähti liikkeelle, eikä se kutsunut mua kuin kerran. Mietin prioriteetteja. Ollako vai seuratako? Ihanat naiset vai oma lauma? Mamma paineli jo niin, että se aikoi oikeasti jättää mut. Ja niin mä jolkotin perään.

Mutta kun oltiin hetki kävelty, ei ihmettä, me oltiin samalla rannalla taas. Ja nyt mamma suostui istumaan alas, jotta mä pääsin tutkimaan tilannetta kunnolla.




Sitten, mitä ihmettä, mies nosti kepin, KEPIN(!), mun lempparijuttu ja heitti sen! Veteen? Mitä ihmettä?
Onneksi labradorinnoutajalla oli tilanne hallussaan ja se haki kepin.



Mutta sitten keppi lensi taas (rannan toisella puolella) ja HEI! Eikö kukaan voi tulla auttamaan?


Ja kuka pelastikaan tilanteen?