perjantai 14. helmikuuta 2014

Tyhmä!


Voi voi, tänään ei ollut mun paras päiväni. Mentiin vähän treenailemaan ja mammalla oli kova tavoite opettaa mulle nouto. Helppo nakki, mä tykkään kantaa ihan kaikkea suussani, mutta mamman kanssa mä en oikein ymmärrä mitä se haluaa.

No me mentiin perusasentoon ja mä olin ihan innoissani. Sitten mamma jätti mut ja meni viemään esineen parin metrin päähän. "HAE!" No mähän lähdin kuin tykin ammus ja tökkäsin esinettä nenälläni. Ja takaisin mamman luokse. "Mitä?" Ei naksautusta, ei namia. Ei kun uudestaan ja sama lopputulos.

Mamma otti Honeyn hätiin ja se onneton pinkaisi sellaisella vauhdilla hakemaan esineen, että mä jäin ihan hoo moilasena seisomaan. Naks ja palkka. HONEYN SUUHUN?! Missä mun palkka? No sitten seuraavaksi kun tuli käsky, mäkin ponkaisin ihan haukkana mukaan ja tökkäsin nenälläni lelua. Honey otti sen mun etujalkojen välistä ja kiisi takaisin mamman luokse. Naks ja palkka. HONEYN SUUHUN! Missä mun palkka?

Siinä me sitten juostiin esineen luokse ja mä sain katsella kuola suusta valuen, kun Honey keräsi naksautuksia ja nameja. Mamma katsoi mua ja sanoi:"TYHMÄ!"  Mä en tajunnu, missä oli vika. Mä tökkäsin esinettä ihan nätisti, niinkuin esineruututreeneissä ja silti kukaan ei ollut tyytyväinen. Paitsi Honey. Esinettä vaihdeltiin, mutta mä en vain tajunnut missä vika.

Sitten mamma otti Honeyn kainaloonsa ja katsoi mua tiukasti. Mä katsoin mammaa silmiin yhtä tiukasti. "HAE!" ja niin mä syöksyin esineen luokse, OTIN SEN SUUHUNI JA JUOKSIN MAMMAN LUOKSE! MIKÄ RIEMU! MITKÄ JUUSTOBILEET!

No, näin jälkikäteen ajatellen, kuka oli TYHMÄ? Miksei mamma sanonut, että se haluaa sen typerän esineen käteensä? Mä luulin, että sitä pitää tökätä nenällä. Hakutreeneissä se naksautti, kun tökkäsin esinettä nenällä. Sitä saa, mitä haluaa. Paitsi mamma, joka ei tiedä, mitä haluaa.