torstai 14. maaliskuuta 2013

Ulkoilemassa


Mamma on nyt päättänyt "sosiaalistaa" minua urakalla. Olen talsinut (paino sanalla talsinut) hänen kanssaan siellä ja täällä. Mammalle on tärkeää, että se pysyy pystyssä. No minulle on ihan sama, jos joudun toimimaan vajaakykyisen avustajakoirana. Mamman kanssa ei voi vetää, ei pomppia, ei singahdella sinne tänne, ei oikein mitään. Pienikin virheliike ja on kuin sumusireenin kääntäisi päälle. Sana VAROVASTI on painunut nyt syvälle aivoihini. VAROVASTI tarkoittaa, että mamma ottaa tukea pannastani ja talsimme ÄÄRIMMÄISEN VAROVASTI ripirinnan eteenpäin. Kunnes mamma taas tuntee, että pysyy pystyssä.

Joopa joo.

Jos joku luulee, että vain minä tykkään piehtaroida hangessa, niin kuvat todistavat, että se on rotuominaisuus.

Mamma löysi minulle myös täältä kotikulmilta mustisnartun lenkkikaveriksi. Oloni oli kuin Casanovalla, mutta jostain syystä charmini ei purrut. Mamma mutisi jotain nuorista uroksista ja innosta, mutta en oikein ymmärtänyt, vaikka sana into on kyllä vilahdellut silloin tällöin. Olisikohan pitänyt olla tosi "cool" ja etäinen? 

Vastaan tuli isohko rotikka, joka oli valmis syömään minut ja mamman, mutta mamma tunki namia naamaani, kun vain istuin ja katselin rotikan uhoamista sen ohittaessa meidät. Helpoimmat namit pitkään aikaan.